CT ontwikkeling
CT ontwikkeling
  • home
  • over ons
    • het CT verhaal
    • onze aanpak
    • ons team
    • partners
  • diensten
    • tijdelijk management
    • ontwikkeling van organisaties
      • integrale bedrijfsvoering
      • vlootschouw en social due dilligence
    • ontwikkeling van teams
      • trainingen en workshops
        • Wat is DISC? En wat kun je ermee?
        • Wat is LIFO? En wat kun je er mee?
      • procesmanagement en continu verbeteren
      • zelforganisatie in teams
      • Het Goede Gesprek
    • individuele ontwikkeling
      • coaching
      • assessment
    • eerstelijnsacademie
  • nieuws en projecten
    • projecten selecteren
    • overzicht projecten
    • nieuws en achtergronden
  • ct. in de maatschappij
    • nieuws
    • Vodafone for Good
  • klantervaringen
    • klantervaringen organisaties
    • klantervaringen medewerkers
  • contact
    • contact met de ct.groep
    • Cookiebeleid (EU)
CT ontwikkeling > Projecten > tijdelijk management bij een bank

tijdelijk management bij een bank

  • 15 mei 2016
  • Posted by: ctgroep
  • Categories:
Geen reacties

Als gevolg van het vertrek van een manager bij een plaatselijk filiaal van een bank, werd ct.groep gevraagd om een professional te leveren die de afdeling door een lastig veranderingstraject moest leiden. Bij de bespreking van de opdracht bleek dat dit mogelijk ook consequenties kon hebben voor één of meerdere medewerkers van de afdeling.

De manager a.i. die vanuit de ct.groep deze klus op zich heeft genomen, heeft zich allereerst verdiept in de problemen die zich binnen de afdeling voordeden. Daarbij heeft hij de aanpak gehanteerd door te zoeken naar dieperliggende oorzaken en vooral geen ‘symptoombestrijding’ toe te passen. Het werd duidelijk dat een aantal medewerkers de vereiste kwaliteit niet konden leveren. Door op een eerlijke wijze met deze medewerkers in gesprek te gaan en voortdurend aandacht aan hen te geven, is de bank op een goede en weloverwogen manier met hen tot de oplossing gekomen om afscheid te nemen. De aanpak van de manager was: ‘ hard op de business, zacht op de relatie’. De betreffende medewerkers stonden daarbij voortdurend in een goed contact met de manager a.i.

Verder moest de afdeling geleid worden naar een forse kwaliteitsverbetering. Met behulp van de interne expertise van de ct.groep, waarbij 1-op-1 coaching van de medewerkers centraal heeft gestaan, is er gewerkt aan een kwalitatief goed team. Er is hard gewerkt aan het vergroten van het kwaliteitsbewustzijn en de gewenste kwaliteitsverbetering is in stapjes gerealiseerd. Want ‘in één keer goed’ is niet altijd in één keer haalbaar. Dat komt omdat een kwaliteitssprong zich stapsgewijs ontwikkelt. Ct.groep heeft deze kwaliteitssprong mogen vormgeven en heeft de noodzakelijk stappen hiertoe mogen begeleiden.

In een periode van 4 maanden is er gezorgd voor een kwalitatief goed team dat alle regeldruk vanuit de financiële dienstverlening kan vertalen naar concrete voordelen voor de klant. In dezelfde periode zijn alle zorgplichtdossiers met een hoog risico gereviseerd en vanuit de 1e lijncontroles, die ook door professionals van ct.groep zijn uitgevoerd, met een voldoende beoordeeld. Ct .groep mag nu ook een rol vervullen in het borgen van de gerealiseerde kwaliteitsverbetering!



Recente berichten
  • De strategie van de GHOR Rotterdam Rijnmond
  • Nieuwe training Projectmatig Werken samen met Medrie
  • Wat hebben zorgverleners die het échte werk doen, écht nodig?
  • Grote Woorden in crisistijd
  • Komt op kantoor werken ooit weer terug?
Recente reacties
    Archieven
    • juni 2022
    • september 2021
    • augustus 2021
    • februari 2021
    • mei 2020
    • maart 2020
    • januari 2020
    • december 2019
    • oktober 2019
    • augustus 2019
    • september 2018
    • augustus 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • december 2017
    • september 2017
    • juni 2016
    • januari 2016
    Categorieën
    Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren en doen daar verder geen andere dingen mee. Uw privacy gaat bij ons voor alles.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}