CT ontwikkeling
CT ontwikkeling
  • home
  • over ons
    • het CT verhaal
    • onze aanpak
    • ons team
    • partners
  • diensten
    • tijdelijk management
    • ontwikkeling van organisaties
      • integrale bedrijfsvoering
      • vlootschouw en social due dilligence
    • ontwikkeling van teams
      • trainingen en workshops
        • Wat is DISC? En wat kun je ermee?
        • Wat is LIFO? En wat kun je er mee?
      • procesmanagement en continu verbeteren
      • zelforganisatie in teams
      • Het Goede Gesprek
    • individuele ontwikkeling
      • coaching
      • assessment
    • eerstelijnsacademie
  • nieuws en projecten
    • projecten selecteren
    • overzicht projecten
    • nieuws en achtergronden
  • ct. in de maatschappij
    • nieuws
    • Vodafone for Good
  • klantervaringen
    • klantervaringen organisaties
    • klantervaringen medewerkers
  • contact
    • contact met de ct.groep
    • Cookiebeleid (EU)

Adviseurs coachen in Zorgplicht

  • 15 mei 2018
  • Posted by: ctgroep
  • Categorie:
Geen reacties

Opdracht

Voor een middelgrote verzekeraar/bemiddelaar in Nederland zijn wij ingeschakeld om financieel adviseurs te coachen op het geven van een passend financieel advies dat voldoet aan wet- en regelgeving. De betreffende adviseurs worstelden met de wijze waarop zij tot een passend advies moesten komen dat aan alle regels van zorgplicht voldoet. Met daarbij als uitgangspunt dat hiermee het beste advies aan de klant wordt gegeven.

Hands on coaching

Door de adviseurs individueel te coachen vanuit een hands-on situatie zijn de adviseurs stap voor stap meegenomen in de wijze waarop je een dergelijk advies opbouwt en correct beschrijft in een adviesrapport. Vanuit deze individuele coaching zijn de integrale leeraspecten voor het team opgehaald en deze werden besproken en gedeeld met de overige teamleden in de vorm van een lerend dossieroverleg. Hiertoe is een veilige leeromgeving gecreëerd, waarbij fouten maken mag als we er met zijn allen iets van leren. Vanuit dit overleg werden dossiers besproken die niet aan de eisen voldeden, als ook dossiers die er wel aan voldeden.

Resultaat

Adviseurs durfden zich hierin kwetsbaar op te stellen en elkaar ook feedback te geven. Dit heeft ertoe geleid dat er in een periode van ruim een half jaar sprake was van een stabiele situatie waarbij de adviezen die naar klanten werden verzonden voldeden aan de criteria voor een passend advies. Leuk aspect is dat de adviseurs teruggaven dat ze onze externe inbreng hebben beleefd als niet bedreigend, maar uiterst zinvol. Ze hebben er veel van geleerd, waardoor het geven van advies weer leuk is geworden!



Recente berichten
  • Veranderen, hoe zit dat nou?
  • Eigen regie in deskundigheid: Bewust Bekwaam
  • De strategie van de GHOR Rotterdam Rijnmond
  • Nieuwe training Projectmatig Werken samen met Medrie
  • Wat hebben zorgverleners die het échte werk doen, écht nodig?
Recente reacties
    Archieven
    • november 2024
    • oktober 2024
    • juni 2022
    • september 2021
    • augustus 2021
    • februari 2021
    • mei 2020
    • maart 2020
    • januari 2020
    • december 2019
    • oktober 2019
    • augustus 2019
    • september 2018
    • augustus 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • december 2017
    • september 2017
    • juni 2016
    • januari 2016
    Categorieën
    Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren en doen daar verder geen andere dingen mee. Uw privacy gaat bij ons voor alles.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}