CT ontwikkeling
CT ontwikkeling
  • home
  • over ons
    • het CT verhaal
    • onze aanpak
    • ons team
    • partners
  • diensten
    • tijdelijk management
    • ontwikkeling van organisaties
      • integrale bedrijfsvoering
      • vlootschouw en social due dilligence
    • ontwikkeling van teams
      • trainingen en workshops
        • Wat is DISC? En wat kun je ermee?
        • Wat is LIFO? En wat kun je er mee?
      • procesmanagement en continu verbeteren
      • zelforganisatie in teams
      • Het Goede Gesprek
    • individuele ontwikkeling
      • coaching
      • assessment
    • eerstelijnsacademie
  • nieuws en projecten
    • projecten selecteren
    • overzicht projecten
    • nieuws en achtergronden
  • ct. in de maatschappij
    • nieuws
    • Vodafone for Good
  • klantervaringen
    • klantervaringen organisaties
    • klantervaringen medewerkers
  • contact
    • contact met de ct.groep
    • Cookiebeleid (EU)
CT ontwikkeling > nieuws > Geen categorie > Boekpresentatie Organiseren als Spreeuwen

Boekpresentatie Organiseren als Spreeuwen

  • 10 maart 2020
  • Posted by: ctgroep
  • Categorie: Geen categorie
Geen reacties

Organiseren als spreeuwen.
Praktijk en theorie van een lerende organisatie

Spreeuwen die in een grote groep vliegen stemmen voortdurend op elkaar af. Ze blijven als groep bijeen, zonder dat er een spreeuw met een vlaggetje voorop vliegt om aan te geven welke kant ze op moeten. Wat kunnen wij daarvan leren?

In ‘Organiseren als spreeuwen’ geeft organisatie-ecoloog Johannes Regelink zijn persoonlijke kijk op een lerende organisatie. Enthousiast en bevlogen, maar gebaseerd op een gedegen theoretische ondergrond. Het is het verhaal van Regelink Ecologie & Landschap, dat zich van eenmansbedrijfje ontwikkelde tot toonaangevend ecologisch adviesbureau. Het is ook het verhaal van Johannes’ persoonlijke zoektocht naar een organisatievorm gebaseerd op zelfsturing en gespreid leiderschap, waarin samenwerking tot méér leidt dan de som der delen en waarin ruimte is voor persoonlijk leren. Het geeft inzicht in hoe dat vorm kan krijgen, met een voor iedere organisatie bruikbaar besluitvormingsmodel.

Ontwikkeling van zelfsturing

Wil jij ook toe naar een organisatie waarin blijven leren, eigen verantwoordelijkheid nemen en samenwerken centraal staan? Zoek je naar een manier van organiseren die de wereld een beetje mooier maakt? Wanneer moet je dit beslist willen en wanneer moet je nog even de diepte in met jezelf, je team en je organisatie? En waar zoek je dan naar?Hoe ga je om met verschillen in je team en in je organisatie?

Dit boekje biedt inspiratie maar ook een bondige theoretische basis, voor iedereen, van frontliniewerker tot directeur, die die zoektocht aan wil gaan!

Interactieve bijeenkomst

Door de Corona maatregelen is het op dit moment lastig plannen.  Efico en de CT groep gaan wél samen aan de slag om in het najaar een mooi interactief event  te plannen rond dit boek.

Het thema is dan Zelfsturing in lastige situaties. We zien je graag terug in het najaar!

 



Recente berichten
  • De strategie van de GHOR Rotterdam Rijnmond
  • Nieuwe training Projectmatig Werken samen met Medrie
  • Wat hebben zorgverleners die het échte werk doen, écht nodig?
  • Grote Woorden in crisistijd
  • Komt op kantoor werken ooit weer terug?
Recente reacties
    Archieven
    • juni 2022
    • september 2021
    • augustus 2021
    • februari 2021
    • mei 2020
    • maart 2020
    • januari 2020
    • december 2019
    • oktober 2019
    • augustus 2019
    • september 2018
    • augustus 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • december 2017
    • september 2017
    • juni 2016
    • januari 2016
    Categorieën
    Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren en doen daar verder geen andere dingen mee. Uw privacy gaat bij ons voor alles.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}